5 ایده خلاقانه برای بسته بندی هدایا برای اعیاد و مناسب های خاص

شرکت ها در فصول تعطیلات و همچنین اعیاد ممکن است شروع به برنامه ریزی کنند.  بسیاری از این شرکت ها قصد دارند برای مشتریان و مخاطبان خود در این عیدها و مناسب ها، هدیه ای منحصر به فرد تهیه کنند. علاوه بر خود هدیه، بسته بندی که هدیه در آن ارائه می شود نیز حائز اهمیت است. در این مقاله چند ایده خلاقانه برای بسته بندی هدایا مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

  • منحصر به فرد بودن
  • داشتن خلاقیت
  • تاثیر گذار بودن
  • متناسب با نام تجاری بودن
  • قیمت مناسب
  • سهولت در حمل و نقل
  • فضای ذخیره سازی
  • عملکرد
  • و …

می تواند برای یک بسته بندی فاکتورهای مهمی وجود داشته باشد. دقت کنید که نمایش بصری نام تجاری و محصولات شما در بسته بندی بسیار مهم است. اکثر مصرف کنندگان قضاوت های فوری را بر اساس نشانه های بصری انجام می دهند. در اینجا چند ایده خلاقانه برای بسته بندی هدایا در مناسبت های مختلف را، برای ایجاد حسی پایدار در مشتریان بررسی خواهیم کرد.

5 ایده خلاقانه برای بسته بندی هدایا 2 - 5 ایده خلاقانه برای بسته بندی هدایا

ایده خلاقانه برای بسته بندی هدایا برای اعیاد: کشیدن یا نوشتن مطلبی خاص برای مشتریان

بسیاری از کسب و کارهای کوچک در حوزه تجارت آنلاین، به نوشتن یادداشت هایی دست نویس روی آورده اند. هنگامی که مشتریان خرید آنلاین می کنند، تعامل شخصی در فرآیند فروش از بین می رود.

  • اضافه کردن یادداشت های کوچک دست نویس
  • نقاشی که با دست کشید شده است

به شما امکان ایجاد ارتباطی پایدار تر را می دهد. نوشتن یک یادداشت ساده مانند: “برای سفارش شما متشکرم” و یا ” امیدوارم از خریدتان لذت ببرید”، می تواند فراتر از تصورتان بر روی ذهنیت مخاطبانتان موثر باشد. شخصی سازی پیام ها با اطلاعات هر مشتری مانند نام آنها می تواند حتی بهتر نیز عمل کند.

اگر شرکت و یا کسب و کار شما، از روش های شاد و سرگردم کننده برای جذب مخاطبان استفاده می کند، کشیدن نقاشی با دست بر روی جعبه های بسته بندی می تواند لبخند را بر روی صورت مشتریانتان بیاورد. شما همیشه می خواهید که در مشتریان خود احساس مثبت ایجاد کنید، اضافی کردن این جزئیات کوچک می تواند تاثیر زیادی داشته باشد. اضافی کردن این جزئیات و به اشتراک گذاری احساسات مثبت مشتریانتان در شبکه های اجتماعی، امکان بازاریابی بیشتری را برای نام تجاری شما فراهم خواهد کرد.

ایده خلاقانه برای بسته بندی هدایا برای اعیاد: بسته بندی قابل بازیافت

از بسته بندی قابل بازیافت استفاده کنید. اغلب مصرف کنندگان و دریافت کنندگان هدایا خوشحال می شوند اگر بدانند که بسته بندی که شما از آن استفاده کرده اید قابلیت بازیافت دارد. این مسئله احترام شما به عنوان یک فرد از اعضای جامعه به طبیعت را نشان می دهد. که این احترام و توجه بر روی مشتریانتان بدون تاثیر نخواهد بود. به ویژه اگر آنها طرفدار محیط زیست و صرفه جویی در هزینه باشند.

برخی از بسته بندی هدایا می توانند به راحتی مورد استفاده مجدد قرار گیرند. از جمله :

 اگر شما بسته بندی که انتخاب می کنید، زیبا باشد، گیرنده با احتمال بیشتری از آن دوباره استفاده خواهد کرد. استفاده مجدد از بسته بندی هدیه یکی از بهترین راه های دوستی با محیط زیست است. از این رو کسب و کار شما باید بتواند مشتریان خود را به استفاده مجدد از بسته بندی ها تشویق کند. شما می توانید با استفاده از یک یادداشت از مشتریان خود بخواهید برای کمک به بهبود شرایط محیط زیست، یا بسته بندی را به بازیافت تحویل داده، و یا از آن مجددا استفاده کنند.

5 ایده خلاقانه برای بسته بندی هدایا 1 - 5 ایده خلاقانه برای بسته بندی هدایا

ایده خلاقانه برای بسته بندی هدایا برای اعیاد: هدایای رایگان

از دیدگاه مصرف کننده، هدیه رایگان همیشه خوشایند است و قطعا احساسات مثبت نسبت به یک نام تجاری یا خرده فروش را ارتقا می دهد. اگر در مورد بودجه استفاده شده نگران هستید، راه های ارزان برای ارائه هدایای رایگان و یا سفارش آنها وجود دارد. با اینکار می توانید بازخورد مثبت را نسبت به نام تجاری خود با کمترین هزینه ممکن ایجاد کنید.

کسب و کارهای کوچک می توانند به راحتی از هدایایی مانند:

  • شکلات و آبن نبات های چوبی
  • پین ها، پیکسل ها
  • برچسب ها
  • کارت های تخفیف
  • و …

برای تبلیغات خود استفاده کنند. اگر می خواهید برای فروش بیشتر محصولات تبلیغ کنید، می توانید نمونه هایی رایگان از اقلام دیگر را با خرید به خریداران خود ارائه دهید. این ایده بیشتر برای شرکت های لوازم آرایشی بهداشتی و یا اقلام غذایی مناسب است.

شما همچنین می توانید در صورت خرید بالاتر از میزان آستانه ای، به مشتریان خود هدیه ای کوچک ارائه دهید. بسیاری از  مشتریان خرید خودشان را کمی بالاتر می روند تا هدیه رایگان را دریافت کنند.

ایده خلاقانه برای بسته بندی هدایا برای اعیاد: از رنگ ها استفاده کنید

تحقیقات نشان می دهد که افراد در حدود 90 ثانیه پس از مشاهده اولیه به صورت ناخوادگاه نسبت به یک فرد، محیط و یا محصول قضاوت می کنند. جالب آن است که بین 62 تا 90 درصد ار این ارزیابی ها بر اساس ظاهر و به ویژه رنگ است.

رنگ یکی از مهمترین جنبه های بازاریابی بصری است. می تواند در مورد نام تجاری شما اطلاعات زیادی را بیان کند. بهتر است زمان سفارش بسته بندی خود رنگ آن را از قبل مشخص کنید. به سراغ رنگ های سرگرم کننده و شاد بروید. مخصوصا اگر هدیه شما برای اعیاد سفارش داده شده است، بسته بندی شاد می تواند ایده خوبی باشد. همچنین رنگ های یونیک توجه بیشتری را به خود جلب می کنند. فراموش نکنید که رنگ بسته بندی شما باید مناسب با محصولات شما باشد.

به صورت کلی در هنگام انتخاب و سفارش بسته بندی، به مواردی از جمله:

  • رنگ
  • طرح
  • بافت استفاده شده
  • روبان
  • کارت هدیه
  • و …

توجه کنید.

سخن آخر

  • هنگام استفاده از بسته بندی هدیه یکبار مصرف، به میزان زباله تولید شده از آن در این اعیاد توجه کنید، در نظر گرفتن گزینه بسته های سازگار با محیط زیست را فراموش نکنید.
  • به نحوی بسته بندی را انتخاب کنید که نشان دهنده اصالت برند شما باشد.
  • رنگ ها را با دقت انتخاب کنید.
  • ساختار شکلی بسته بندی شما از اهمیت برخوردار است، به آن توجه کنید.
  • از هدایای رایگان و تخفیف ها غافل نباشید.
  • نوشتن یادداشت های دست نویس را نیز فراموش نکنید.

تمام ایده هایی که در بالا مطرح و بررسی شده اند به شما برای تشکر و دریافت توجه بیشتر از مخاطبان و مشتریانتان کمک خواهد کرد. برای سفارش بسته بندی و طراحی خصوصی آن ها گروه بگیران با بهره مندی از متخصصان طراح و بهترین ساختار مورد استفاده، همیشه برای کمک، در کنار شما خواهد بود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *